Elérhetőségek

Dr. Varga Bálint Tamás ügyvéd

E-mail: iroda@drvargabalint.hu
Telefon: +36707744972
Cím: 9024 Győr, Baross Gábor út 73. I/3.
Nyitvatartás: Hétfő – Péntek 8:00-17:00



Ingatlan adásvétel

Ingatlan adásvétel – Mi kell az adásvételi szerződéshez?

Ebben a bejegyzésben az ingatlan adásvételi szerződés megkötéséhez szükséges legfontosabb adatokat, információkat gyűjtjük össze, illetve azok jelentőségét járjuk körbe, egyfajta rövid útmutatóként szolgálva a vevők és az eladók számára. Miután az ingatlant kiválasztottuk, gondosan megvizsgáltuk és megegyeztünk az eladóval az megvásárlásáról, fel kell keresnünk egy ügyvédet, aki elkészíti az adásvételi szerződést. Milyen adatok és információk szükségesek az adásvételi szerződés elkészítéséhez?

Tulajdoni lap

Első lépésként érdemes a tulajdoni lapot, ezáltal pedig az ingatlan jogi helyzetét megvizsgálnunk, azonban a tulajdoni lapon szereplő információk értelmezése fejtörést okozhat, emiatt pedig ajánlott ügyvéd segítségét kérni. Javasolt már a vásárlási szándék elhatározásakor egy ügyvédet megbízni, aki a kiszemelt ingatlan megtekintését megelőzően hasznos információkkal tud szolgálni, adott esetben pedig segíthet elkerülni a buktatókat.

Vételár és fizetési ütemezés

Az eladóval történő egyeztetés során a legfontosabb szerepet a vételár meghatározása kapja, érdemes azonban már ezen a ponton tisztázni a fizetési ütemezést, annak időbeliségét az eladóval, így őt sem éri meglepetés a szerződéskötés során. Amennyiben kölcsönt veszünk igénybe a vételár megfizetéséhez, javasolt már az új ingatlan keresése előtt hitelügyintézővel áttekinteni a lehetőségeinket, előzetes hitelbírálatot végezni és a finanszírozó bankot kiválasztani, így felkészülten érkezhetünk az eladóval történő tárgyalásra és a pénzügyi lehetőségeinkkel is tisztában lehetünk. Fontos, hogy a szerződést készítő ügyvédnek ismernie kell a finanszírozó bankot, mivel minden egyedi bank követelményeket támaszt a szerződéssel szemben, így azt ennek megfelelően kell elkészíteni.

Birtokátruházás

Javasolt már előre egyeztetni birtokátruházás időpontját, akár eladóként, akár vevőként veszünk részt az ügyletben, ezt pedig a szerződésben is rögzíteni kell. Fontos, hogy a birtokátruházásról készítsünk jegyzőkönyvet, rögzítsük a közüzemi mérőórák állását és újból vizsgáljuk meg az ingatlan állapotát, hogy történt-e változás az első megtekintés után. A birtokátruházással kapcsolatban a szerződést készítő ügyvéd hasznos tanácsokkal szolgálhat, kérdezzünk bátran.

Energetikai tanúsítvány, villamos biztonsági felülvizsgálat

Az ingatlan energetikai jellemzőit energetikai tanúsítvánnyal kell tanúsítani, annak elkészítéséről pedig a tulajdonosnak kell gondoskodnia és a szerződéskötést megelőzően át kell adni a vevő részére. Ezen felül villamos biztonsági felülvizsgálat elvégzése is szükséges lehet, erről mindenképp tájékozódjuk a szerződéskötést megelőzően.

A legtöbb esetben az ingatlan adásvételével kapcsolatos buktatók és nehézségek könnyedén elkerülhetőek, ha a folyamat kezdetétől szakértő segítségét vesszük igénybe, ezáltal felkészülten vághatunk neki az adásvételnek.

Hitelközvetítő partnerem segítségével megtalálhatja a megfelelő banki ajánlatot az adásvétel finanszírozásához, a hitelügyintézést pedig az adásvételi szerződés aláírásával egyidőben irodámban intézheti. Amennyiben ingatlan adásvétele során ügyvédi közreműködésre van szüksége akár szerződés készítése, akár szerződés véleményezése során, keressen bizalommal!

 

Ingatlan adásvétel

Vissza az előző oldalra!
Weboldalunk sütiket (cookie) használ működése folyamán annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek, valamint a látogatottság mérése céljából. A sütik használatát bármikor letilthatja! Erről bővebb információkat olvashat itt: Adatkezelési tájékoztatónk
Dr. Varga Bálint Tamás ügyvéd - Magyar